dag 1 in Kribi.

2 mei 2013 - Kumbo, Kameroen

Na een nog wel redelijke goede nachtrust in deze afschuwelijke hitte staan we vroeger op dan gedacht. Ons ritme van het werk is er duidelijk nog niet uit. Laura en Lise hebben besloten om hier veel te sporten. Om 7 uur vertrekken ze dus naar het strand om te gaan lopen ( start to run) na het lopen duiken ze meteen het zwembad in om lengtes te zwemmen. Ik heb niet echt sportkleren mee en zeker niet de gepaste schoenen. Ondertussen waren wij eitjes aan het koken voor het ontbijt en ons aan het klaarmaken. Zij hadden iets meer tijd nodig dan ons dus bekeken we nog een serietje op de laptop. Nadien aten we een uitgebreid ontbijt. Deze bestond uit broodjes een ei en ananas. Echt lekker. Na het eten wouden we ons klaar maken om naar een souvenir shop. Volgens Laura is die op een paar minuten stappen. Verkeerd gedacht we waren helemaal te voet terug gegaan naar de markt gegaan. We waren helemaal uitgedroogd dus gingen we in het winkeltje wat halen om te drinken. Eens aan de kassa vonden we 2 ananassen terug en onze kruiden. Blijkbaar waren we deze gisteren vergeten. Het was zo warm dat we er ongezond van werden. We besloten terug te gaan met de bike naar ons hotel en te gaan zwemen. Aangekomen in ons hotel doen we snel onze bikini’s aan en gaan we zwemen. We hebben lengtes gezwommen en aan onze missie bruinen begonnen. Het was zelf te warm we gingen ook in de schaduw zitten.  Tegen 12 uur gingen we ons middageten eten. We eten gewoon brood ’s middags met beleg. Nadien beslis ik om een beetje binnen te blijven want het in ongezond warm. We koken de patatjes zodat deze koud zijn voor vanavond. De anderen gaan naar het zwembad maar ik blijf nog even binnen. Ik voel me een beetje ziekjes door de warmte. Niet veel later ga ik ook naar het zwembad om mij af te koelen. Na het zwemen ga ik nog snel douche en maken we het eten klaar voor de avond. Na het eten gaan we iets drinken op het strand om de zonsondergang te zien. Spijtig genoeg is het nu al wat meer bewolkt en zien we het niet zo goed. Na dat we iets gedronken hebben keren we naar onze kamer kijken naar een serrietje en kruipen ons bedje in. Hopelijk slapen we goed want het is weer ontzettend warm in ons bungalow. Tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl