Welcome paradise. ( Kribi)

1 mei 2013 - Kumbo, Kameroen

Na een redelijke nachtrust zijn we wakker voor dat de wekker moet afgaan. We slapen namelijk in een soort van klosster achtig gedoe. We zijn gewekt door het begin van de mis. Ach ja niet zo erg dan hebben we15 minuten meer de tijd om ons klaar te maken en ontbijt te vinden. We trekken snel onze kleren aan maken onze valiezen dicht en gaan op zoek naar een bakker dicht bij. De eerste persoon die we zien spreken we aan. We zijn het al zo gewend om iemand aan te spreken in het Engels dat we dit weer deden. Aangezien ze hier niet op reageren in Douala hebben we meteen in het Frans deze persoon aangesproken. Plots reageerde hij wel. We vroegen of er een bakker in de buurt was en waar deze juist was. Aan het einde van de straat vinden we er 1. En inderdaad. We hebben wel bijna een half uur moeten wachten voor dat we onze bestelling kregen. Gelukkig was de wekker een kwartier vroeger afgegaan anders waren we nog later geweest. We hadden namelijk afgesproken met de andere meisjes dat ze ons kwamen halen om 7.30 uur. Om 7.35 uur waren we klaar en droegen we onze zakken naar beneden. Op weg naar de bushalte om de bus te nemen naar Kribi. Voor dat we onze ticketen hadden hebben we ons een paar keer kwaad moeten maken op een paar personen. Ze waren ook te geïnteresseerd in ons paspoorten. We hielden deze goed vast en staken deze ook op een goede plek waar ze niet meteen aankonden. Na lang wachten, zagen en kwaad zijn hadden we eindelijk ons ticket en konden we op ons gemak in de bus gaan zitten. Alle op ons gemak is niet echt het juiste woord. We waren net sardientjes in een blik en dit met deze temperaturen geen echte aanrader maar we hebben geen andere keus. De man die naast mij zat was mij letterlijk aan het verpletteren. Na een busrit van meer dan 2 uur kwamen we eindelijk aan in het mooie Kribi. Je mag het gerust een paradijs noemen. Robinson Eiland maar dan zonder de stress om weg gestemd te worden. We hadden ook meteen een auto die ons naar ons hotel wou brengen. Ook dit hotel is prachtig. Zwembad, jacuzzi, sauna ( die je hier echt wel niet nodig hebt buiten is het al een sauna), fitnes toestellen, hangmatten, … . Het enige minpuntje maar dat bezien we eerder als een deel van het avontuur de WC is zoals vroeger je moet houtsnippers in de emmer gooien als je gedaan hebt. We hopen dat het hier niet te hard gaat beginnen stinken met deze geweldige warmte. Eens aangekomen beslissen we allemaal onze bikini’s aan te trekken en naar het strand te trekken dat vlak voor ons hotel is. We gaan daar een beetje bruinen en zwemen. Ons doel deze week is om van ons wit velleke af te komen. Je zou niet zeggen dat we 3 maand in Kameroen hebben gezeten. De zee was wel heel wild. Hier en daar waren er ook stenen in het water dat je niet zag conclusie de dees hier lag op haar gezicht alle in het water en heeft zich goed zeer gedaan. Maar geen paniek er is niets ernstig. Nadien gingen we ook een beetje genieten van ons zwembadje. Als het wat later was besloten we naar de winkel te gaan om toch wel een paar inkopen te gaan doen. Anders kunnen we vanavond niet echt koken en hebben we niet zo veel om te eten. We kropen op een bike en vroegen of ze ons naar de supermark kunnen brengen. Of ze begrepen niet wat we moesten hebben of ze hebben geen supermarkten. Dat dachten wij als we zagen waar ze ons hadden afgezet. Het was een groten openlucht markt zoals je hier wel veel hebt. We vroegen wat rond en dan bleek dat we iets verder wel een supermarktje was. We kochten toch ook wel het een en ander op dit marktje zoals eieren, fruit (watermeloen, ananassen) en een hele hoop groenten ter waarde van 3 euro ( tomaten, prei, paprika’s, look, boontjes, wortelen, aardappelen, basilicum, peterselie, …). Echt de moeite waard. Nadien gingen we gewoon nog pasta en water kopen in een winkeltje. Met al onze inkopen kropen we iets later terug op een bike. niet zo eenvoudig zeker als je 6 eieren hebt die je niet wilt zien sneuvelen. Eens terug aangekomen moesten we weer even gaan zwemmen en dan zullen we aan het eten beginnen. We maken rijst met curry en een omelet.  Na het eten zijn we allemaal best wel moe. We doen snel de afwas en kruipen na een frisse douche in ons bedje. Het internet werkt hier momenteel niet want zaterdag zou het hier heel hard geregend hebben waardoor het internet kapot is. Als ik ze mag geloven zijn ze wel bezig het internet te repareren en kan ik misschien binnen een paar dagen de verhalen op de blog posten. In ieder geval tot de volgende.