op weg naar Douala

8 mei 2013 - Kumbo, Kameroen

Na een iets wat betere nacht staan we vroeg op (6uur). We maken ons snel klaar en ontbijten op ons gemakje. Tegen 6.50 uur belt onze driver al om te zeggen dat hij vooraan aan het hotel stond te wachten. Snel snel dragen we onze koffers naar boven. Alle zo snel waren we nu ook weer niet hoor. Niet veel later vertrekken we richting de bushalte waar we gaan vertrekken richting Douala. Tegen 7.40 uur vertrekt onze bus. We hebben geluk gehad er was al een bus goed gevuld en er was nog plaats voor ons. Na een vlotte rit komen we aan in Douala ronde een 10 tal uur. De tijd dat we aan ons hotel aankomen en onze valiezen ergens kunnen zetten ( onze kamer is nog niet klaar) is het 11 uur ongeveer. We hebben best wel honger dus gaan we op zoek naar een plekje om iets te eten. Liefst wel niet te ver van ons hotel want we lopen hier niet zo graag rond op straat. Na het eten van een ijsje gaan we de laatste souvenir shop in. De laatste souvenirs worden gekocht. Het is nu wel tijd om in het zwembad te gaan want we worden echt onwel van de warmte. Je kan het misschien vergelijken met ik een kookpot te zitten waarvan het deksel dicht is en ze zijn juist iets aan het koken. Zo voelt het in ieder geval aan. Tegen 10 uur was het hier 29 graden en de temperatuur ging nog naar omhoog. Na een frisse duik regelen we onze valiezen, we steken alles weg en we genieten nog van een frisse douche. Tegen 5 uur gaan we naar het restaurantje waar we vorige keer ook gegeten hebben. We genieten van onze laatste maaltijd in Kameroen. Morgen moeten we vrij vroeg opstaan omop tijd in de luchthaven te zijn. Tegen 12.20 uur zouden we opstijgen richting Addis Abeba. Tegen 24 uur, uur van ginder vertrekken we opnieuw richting brussel ( zaventem). Aangezien de volgende nacht niet denderend gaat zijn kruipen we vandaag goed op tijd in ons bedje. Tot vrijdag in ieder geval. De verhalen van donderdag en vrijdag zullen ook nog op de blog komen maar ik denk met wat vertraging. Tot in België!

1. Claudine:
    8 mei 2013
    Ja Géraldine sorry voor de late reacties van je reisverhalen maar ik ben verschillende dagen uit huis geweest en 's avonds hadt ik de moed niet meer om te antwoorden .Ik heb wel vluchtig alles overlopenen ben ook heel blij dat naar huis komt,mama heeft mij uitgenogigd om mee bij toto iets te gaan eten .Hopelijk gaat de vlucht zonder hindernissen verlopen
    zodat je vrijdag terug bent.
    Groetjes en kusjes
    Claudine
  2. Ingrid:
    8 mei 2013
    Tot zaterdag in ieder geval!!! Nog een laatste schrijfknuffel!!