back in Belgium

10 mei 2013 - Kumbo, Kameroen

Na een slechte vlucht ( niet echt veel kunnen slapen (2 uur))kwamen we op tijd aan in Parijs. We dachten heel even dat we vroeger gingen aankomen in België we waren namelijk te vroeg in Parijs aangekomen. Iedereen was ook op een vrij snel ritme van het vliegtuig af en de valiezen waren ook al weg gebracht. Ze hadden ons gezegd dat we een uur gingen  stilstaan en inderdaad we hebben een uur stil gestaan. We mochten ook niet rechtstaan in het vliegtuig. Wat daar de reden voor was is ons nog onduidelijk. De tijd dat we dan nog goedkeuring kregen om op te stijgen waren we weer een half uur verder. We konden nu helemaal niet meer slapen. We waren allemaal zo opgewonden dat we bijna thuis waren. Nog 3 kwartier vliegen en we zijn er. 3 kwartier later hangen we nog in de lucht maar zijn we wel aan het dalen. Het weer is niet zo denderend en het werd een vrij harde landing. Op zich kon het ons niet veel schelen er was maar 1 ding dat we wouden en dat was dat de deuren open gingen en dat we naar buiten konden om onze familie te zien. Eens uit het vliegtuig ging alles heel snel. We stapten in in een busje die ons iets verder afzetten. Van daar gingen we eerst naar de wc want een lange vlucht + stress zorgt ervoor dat we een plaspauze moeten inlassen. Vandaar gaan we naar de douane waar ze onze pasporten nakijken en dan kunnen we door gaan om onze bagage te gaan halen. Tegen dat we daar zijn aangekomen was onze bagage al op de band rondjes aan het draaien. Binnen de 10 minuten had iedereen zijn koffers. Het moment is aangebroken we kunnen door de deuren gaan en onze familie terug zien. Zo blind als dat ik ben had ik ze niet direct gezien. Tot plots ik iemand zie zwaaien. Verrassing Arthur is er Juliette, Bérengère, David, ons mama en ons papa en natuurlijk het beste vriendje ooit Maarten. Had niet iedereen daar verwacht maar het was een mooie verrassing. 1 van mijn verjaardag cadeautjes waren daar, een boeketje snoep en de cheque van een deel van het ingezamelde geld. Ook de bestelde koffiekoeken waren daar. We besloten nog iets te gaan drinken om een beetje bij te praten. Tegen een 11 tal uur besloten we dan toch terug naar huis te keren om de valiezen te beginnen uitpakken en terug wat op mijn effe te komen. Er staan namelijk veel bezoekjes op het programma en ik vrees wel dat ik wat moet rusten. Deze namiddag ga ik ook mijn nieuwe auto gaan halen in de garage niks beters om thuis te komen. Lang leven België! Dank u om mijn verhalen te volgen en tot binnenkort!

1. Claudine:
    12 mei 2013
    Ja Géraldine ik heb toch nog het laatste geleezn ook al had ik je reeds gehoord en gezien .
  2. Ingrid:
    13 mei 2013
    We zullen je verhaaltjes missen...elke avond verplichte lectuur. Knuffel
  3. Pascale Tiebackx:
    15 mei 2013
    Ik heb enorm genoten van jullie verhalen en foto's ! Ik ben precies 1 jaar geleden naar Kameroen geweest en heb er mijn hart verloren. Volgend jaar ga ik terug. Vandaag is het alsof ik voor een 2e maal afscheid neem van Kameroen nu dat jullie terug in België zijn ! Mijn wens is om binnen een 10-tal jaar mij definitief te gaan vestigen in Kameroen. Mijn vriend is Kameroenees en is archeoloog en zijn liefste wens is om binnen een aantal jaar een weeshuis te openen en daar wil ik hem graag bij helpen. Niet alleen weeskinderen maar ook kinderen die kansen nodig hebben in het leven willen we dan graag helpen. Ik wens jullie het beste in jullie verdere loopbaan ......
  4. Claudine:
    15 mei 2013
    Géraldine ,je ziet wel dat je verhalen toch voor iets hebben gediend ,en dat de persoen die je verhaal kregen wel degelijk waren geintereseerd .